Oranje Houding corrector Gezond fit kussen Pure fysieke drukmassage Lendensteun Pad

29,99
De beste prijs bij bol.com


Categorieën:
Kleur:
Oranje

Gratis verzonden
Op werkdagen voor 23:59 besteld, morgen in huis
Retour Binnen 30 dagen na ontvangst
Bezorgd door PostNL

Over Oranje Houding corrector Gezond fit kussen Pure fysieke drukmassage Lendensteun Pad

De nieuwe rage uit Azie. Reeds enkele miljoen verkocht binnen 1,5 jaar. De natuurlijk oplossing tegen rugproblemen. De scheve positie van de lenden worden gecorrigeerd met deze Houdingcorrector. Eenvoudig in gebruik en resultaat binnen 2 dagen. Bestel snel want de voorraad is beperkt.

Oorzaken van rugpijn
De oorzaak van lage rugpijn vind je vaak in een geïrriteerde spier of pees na een periode van overbelasting van je rug. Rugpijn kan ook het gevolg zijn van een probleem met de tussenwervelschijf. Denk bijvoorbeeld aan artrose, of plotselinge felle pijn door een scheurtje zoals bij spit en hernia.

Drie oorzaken
Vaak spelen drie dingen op de achtergrond een rol bij lage rugpijn. Ten eerste speelt stress vaak mee. Hierdoor is je lichaam gedurende lange tijd wat verkrampt en niet in de meest gezonde houding. Ten tweede is een gebrek aan beweging vaak een oorzaak. Tot slot kunnen kleine voorvallen met de tussenwervelschijven meespelen. Dit kan dan te maken hebben met de facetgewrichten van je wervels.

Hoe zit dat nou precies met je wervels?

Facetgewrichten
De wervels van je wervelkolom zijn van elkaar gescheiden door tussenwervelschijven. Ze zijn met elkaar verbonden door gewrichten. Deze gewrichten zorgen ervoor dat wervels ten opzichte van elkaar kunnen bewegen. De wervels scharnieren met elkaar door twee facetgewrichten per wervel.
Facetgewrichten oefeningen
Door een verkeerde houding kunnen de beide gewrichtsvlakken van een facetgewrichtje niet meer netjes tegenover elkaar liggen. Zo’n facetgewrichtje ‘spoort’ dan niet zo goed. Dit zorgt ervoor dat je wervelkolom minder beweeglijk is. Daarnaast zijn sommige bewegingen pijnlijk. Het doen van oefeningen geeft dan verlichting. Denk daarbij vooral aan mobiliserende oefeningen. Dit zijn namelijk oefeningen waarmee je de facetgewrichten weer beter ‘in lijn’ krijgt.

Plaats uw voeten op de grond en uw armen langs uw zij. Laat de rug zoveel mogelijk contact maken met de ondergrond. Bij de lage rug kan dit moeilijker zijn. Probeer in ieder geval een ontspannen houding te vinden. Leg de Houding corrector onder uw onderrug (vlakboven de billen) en ga plat liggen. Door heen en weer te bewegen gaan de bobbels werken als een diepe massage. Het werkt echt en het geeft direct verlichting.